loading...
90online :: پاتوق سرگرمی و تفریحی
ali بازدید : 446 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

مواد لازم :
تن ماهی یک قوطی
کرفس خرد شده یک فنجان
مغز کاهوی خرد شده یک فنجان
سس مایونز ۳ قاشق سوپخوری
سیب زمینی استانبولی آب پز و حلقه حلقه شده یک فنجان
گوجه فرنگی ورقه ورقه شده ۲ عدد متوسط
آب لیمو ۳-۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۳-۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه :در یک دیس گرد یا بیضی شکلی کرفس ، مغز کاهو و سیب زمینی خرد شده را لابه لای هم قرار دهید. تن ماهی را تکه تکه کرده و روی سالاد بریزید. دور سالاد را با گوجه فرنگی ورقه ورقه شده تزئین کنید. آب لیمو ، روغن زیتون ، کمی نمک و فلفل را مخلوط کرده و روی سالاد بریزید. سپس سس مایونز را در قیف ریخته و روی سالاد را با آن تزیین کنید.


ali بازدید : 352 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

فضیلت و خواص سوره بروج


هر کس سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند در محشر و موقف هایی که در پیش خواهد داشت همراه با پیامبران و رسولان و صالحان خواهد بود زیرا سوره بروج سوره پیامبران است.


" بروج " هشتاد و پنجمین سوره قرآن کریم است که مکی  و 22 آیه دارد.

 

محتوای سوره :

ساختارهندسي سوره‏هاي قرآن

با توجه به فضاى نزول و محتواى سوره به نظر مى‌رسد هدف اصلى سوره آرامش دادن به پیامبر(صلى الله علیه وآله) و تقویت روحیه مؤمنان و تشویقِ آنان به پایدارى در برابر شکنجه‌هاى مشرکان بوده است. (1) این سوره براى توجه دادن انسانها به عظمت پروردگار و زمینه‌سازى براى مطالب بعدى با سوگند به آسمان داراى ستارگان، روز قیامت و شاهد و مشهود (گواه‌و گواهى شده) آغاز مى‌شود. سپس براى تسلّى دادن به پیامبر(صلى الله علیه وآله)و یارانش که به سبب ایمان‌به خداوند، به دست مشرکان به شدت شکنجه مى‌شدند، داستان اصحاب اُخدود را بیان مى‌کند. بر پایه یک نظر (روایت) اصحاب اخدود گروهى از یهودیان بودند که مسیحیان مؤمن را فقط به سبب ایمانشان به خداوند در گودال هایى از آتش مى‌سوزاندند تا از ایمانشان دست بردارند. (2)

 رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: قرائت سوره بروج انسان را از ترساننده ها و سختی ها نجات می بخشد

فضیلت سوره :

در فضیلت این سوره از رسول خدا صلی الله علیه و آله  وسلم روایت شده است: هر کس سوره بروج را قرائت کند ده برابر روزهای جمعه و روزهای عرفه ای که او درک کرده است به او پاداش داده می شود.(3)

امام صادق علیه السلام نیز در این باره فرمودند: هر کس سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند در محشر و موقف هایی که در پیش خواهد داشت همراه با پیامبران و رسولان و صالحان خواهد بود زیرا سوره بروج سوره پیامبران است.(4) رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بر قرائت این سوره در نمازهای مختلف روزانه سفارش می فرمودند.(5)

قرآن

آثار و برکات سوره :

1) برطرف کننده ترس و سختی از انسان

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: قرائت سوره بروج انسان را از ترساننده ها و سختی ها نجات می بخشد.(6)

2) به راحتی کودک را از شیر جدا کنید

امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: اگر بخواهند کودکی را از شیر جدا کنند و شیر را از او بگیرند این سوره را بر او بخوانند. این دو ره برای او آسان خواهد شد و هر کس هنگام خواب این سوره را بخواند تا صبح در امان خدا خواهد بود.(7)

3) برای رفع مسمومیت

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره بروج را بر آب بخواند و به کسی که سم خورده است بنوشاند سم به او آسیبی نمی رساند. (8) 


پی نوشت ها :

1- التفسیر الکبیر، ج‌31، ص‌114؛ نمونه، ج‌26، ص‌324؛ الموسوعة القرآنیه، ج‌11، ص‌171.

2- السیرة النبویه، ج‌1، ص‌35‌ـ‌36؛ مجمع‌البیان، ج‌10، ص‌709.

3- مجمع البیان، ج10، ص310

 4- ثواب الاعمال، ص122

 5- بحارالانوار، ج89، ص321

6- تفسیرالبرهان، ج5، ص621

 7- همان

8 - مکارم الاخلاق، ص365

منابع : پایگاه اینترنتی انهار، باشگاه اندیشه .

بخش قرآن تبیان

ali بازدید : 240 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

روغن های گیاهی برای مراقبت از مو

آیا می دانید با استعمال بعضی از روغن های گیاهی می توانید موهای خشک، چرب، شکننده، شوره یا ریزش مو  را درمان کنید ؟

اما چه روغن های گیاهی ضروری توصیه می شوند ؟

بسیاری از این روغن ها برای سلامت مو توصیه می شوند . اما هر روغنی برای یک موی خاص توصیه می شود .

روغن گیاهی مناسب برای موهای خشک :

روغن گل مریم ، سنبل ، گل شمعدانی ، رزماری

روغن  گیاهی مناسب برای موهای چرب :

اکلیل کوهی، سرو کوهی، مریم گلی، سدر ،، برگ درخت چای .

ریزش مو :

رزماری، لیمو، سرو کوهی، گل شمعدانی و نوشیدن دم کرده ی  زنجبیل.

موهای آسیب دیده و شکننده :

گل بابونه، لیمو، سنبل، گل شمعدانی یا رزماری

در زمان استفاده از این روغن های گیاهی  لازم است  از شامپو های (ملایم و خنثی)  برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید.
هنگامی که می خواهید موهایتان را شامپو کنید اگه 20 قطره شامپو استفاده می کنید لازم است بین 5 تا 10 قطره نیز از روغن گیاهی  که برای موهای شما توصیه شده است اضافه کنید . ( البته مقدار های گفته شده بستگی به بلندی ، کوتاهی موی شما دارد )

قبل از شامپو کردن موهای خود را ماساژ دهید ، به آرامی منافذ پوست سر را در زیر آب گرم ماساژ دهید .

اگر  تمایل دارید می توانید قبل از حمام کردن موهای خود را با روغن گیاهی مخصوص موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی بر روی موهای شما باشد و بعد به حمام بروید . زیرا در این صورت ریشه موهای شما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط هستند و برای پوست سر و ریشه بسیار مفید تر می باشد .


حتی اگر می توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح بر روی موهای شما بماند .

ali بازدید : 1322 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

marilin manson



dj quals





Jocelyn Wildenstein

Lyle Lovett



Michael Berryman


Shane MacGowan



Steven Tyler



Tori Spelling




Donatella Versace




Courtney Love



Amy Winehouse



Clint Howard


Kelly Osbourne



Iggy Pop



Michael Jackson



Marty Feldman




faeeze hashemi =))



ali بازدید : 294 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)
کلا این روزها خیلی به فکر سلامت خودم نیستم. خیلی مضحک است که خودم آن را عنوان می‌کنم. می‌دانم اینطور است و خودم زیاد به آن اهمیت نمی‌دهم. بیش از حد خیلی چیزها را در خودم می‌ریزم ولی به مرور کینه‌ای بودنم در حال از بین رفتن است. خوشحالم بابت این ماجرا.
محسن یگانه می​گوید که زیاد اهل آرزو کردن نیس،اما وقتی می‌خواهد یک کاری را شروع کند، بدترین حالت آن را در نظر می​گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، در سالی که تعداد کنسرت‌های پاپ و آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی، پیشرفت قابل توجهی را در مقایسه با همه سال‌های بعد از انقلاب به خود دید، «رگ خواب» با صدای محسن یگانه منتشر شد و با استقبال زیاد مخاطبانش مواجه شد. مجله زندگی ایده‌آل در شماره نوروزی خود گفت و گویی با این خواننده پاپ انجام داده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

 همه نیمه خالی لیوان را می‌بینند
آلبوم «رگ خواب» ایراد زیاد داشت ولی در مقابل نکات مثبت آلبوم، حرفی برای گفتن نداشت. هرچقدر تو کار خوب ارائه بدهی، نگاه‌ها و توجهات به ایرادهای هرچند کوچک، بیشتر می‌شود. یعنی آن قسمت خالی لیوان بیشتر دیده می‌شود ولی شاید بزرگترین ایراد آلبوم من، صدا و آن حس خواندن من بود که به خاطر حساسیت و وسواس زیاد دیگری چیزی از آن باقی نمانده بود. به هر حال وقتی یک کار را 10 بار می‌خوانی، دیگر آن حس و حال اول را نخواهد داشت.

7 سال پیش تصوری از وضعیت امروزم نداشتم
زیاد اهل آرزو کردن نبودم و الان هم نیستم ولی همیشه من وقتی که می‌خواهم یک کاری را شروع کنم، بدترین حالت آن را می‌بینم. در مورد 7 سال پیش ماجرا از این قرار بود که من در حال درس خواندن بودم و دوست داشتم در درسم موفق شوم و در کنار درس موسیقی‌ای را که شروع کرده‌ام را ادامه بدهم و به جایی برسانم. قرار نبود از اول سوپر استار بشوم ولی یکسری تخیلات در ذهنم داشتم که آرزو نبود و فقط تخیل بود. خودم را روی استیج تصور می‌کردم و جالب اینجا بود که هرگز و هیچ وقت تصور درست و نزدیکی از آن لحظه نداشتم. نمی‌توانستم تصویر آن اتفاق را در ذهنم بسازم.

دیگر کینه‌ای نیستم
کلا این روزها خیلی به فکر سلامت خودم نیستم. خیلی مضحک است که خودم آن را عنوان می‌کنم. می‌دانم اینطور است و خودم زیاد به آن اهمیت نمی‌دهم. بیش از حد خیلی چیزها را در خودم می‌ریزم ولی به مرور کینه‌ای بودنم در حال از بین رفتن است. خوشحالم بابت این ماجرا.

تا ته خط می‌روم
موسیقی را زمانی کنار می‌گذارم که از خودم راضی باشم. در راهی که شروع کرده‌ام و به عشق موسیقی بهترین دوران زندگی‌ام را از دست داده‌ام، دوست دارم تا ته خط بروم و تجربه کنم و به قولی منفجر کنم. تا جایی که زورم می‌رسد و توانش را دارم. من فکر می‌کنم زورم زیاد است و اهل حرف زدن هم نیستم. دوست دارم بهترین بودن مطلق را تجربه کنم. جوری که کسی جرات نکند سمتم بیاید و به مقایسه کارها بپردازد. روح من فقط در آن نقطه است که آرام می‌گیرد.

ali بازدید : 2170 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

عایشه دختر ۱۸ ساله افغانی که بینی و گوش اش توسط شوهر بریده شده بود صاحب بینی مصنوعی شد

ی بی عایشه دختر ۱۸ ساله افغان که بینی و هر دو گوش اش  در اثر خشونت خانوادگی  و به عنوان مجازات به وسیله شوهرش بریده شده است  ، حالا صاحب یک بینی مصنوعی شده و قرار است بعد از یک جراحی پلاستیک صاحب بینی واقعی شود .  عایشه زمانی که دوازده سال بیشتر نداشت همراه با خواهر خود ، به یک خانواده که ادعا می شود، پسرشان جنگجوی طالبان بوده در ولایت ارزگان به عنوان ”خون بهاء” داده شده بود .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  دختر نوجوان با صورت بدشکل‌شده که اخیرا عکسش روی جلد مجله تایم به چاپ رسید، وارد کالیفرنیای جنوبی شده و قرار است به وسیله بنیاد پزشکی  سوختگی گروسمن در لوس‌آنجلس تحت جراحی بازسازی صورت قرار گیرد .

بی‌بی عایشه ۱۸ ساله روز پنج‌شنبه  ۵  آگوست  وارد  کالیفرنیا شده بود و در منزل یک خانواده میزبان اقامت داشت .

عایشه می‌گوید بینی او به عنوان مجازات فرار از دست شوهرش خشن‌اش بریده شده است.

دکتر پیتر گروسمن جراح پلاستیک و هماهنگ‌کننده مراکز سوختگی گروسمن، می‌گوید او با عایشه ملاقات خواهد کرد و در مورد درمان او که ممکن است استفاده از یک پروتز بینی یا بازسازی بینی او با استفاده از بافت‌های به دست آمده از بقیه بدن اوست،‌ به بحث خواهند پرداخت.

عایشه دختر ۱۸ ساله افغان که بینی اش را در اثر خشونت خانوادگی از دست داده بود، حالا بعد از یک جراحی پلاستیک صاحب بینی موقت شده است.
     
 

عایشه در ماه اوت برای جراحی پلاستیک به آمریکا منتقل شد و حالا در کالیفرنیا به سر می برد. پزشکان عایشه گفته اند مداوای او تا هشت ماه دیگر کامل خواهد شد.

عایشه بعد از انجام این عمل جراحی درحالی که ظاهرا چهره اصلی اش را باز یافته برای اولین بار جلو دوربین ها ظاهر شد.

یک نهاد آمریکایی به نام (بنیاد گراسمن برن) جایزه ای را به نام “قلب بردبار” به این دختر افغان داده است.

تصویر عایشه که چندی پیش با بینی بریده، بر روی جلد مجله تایم آمریکا منتشر شد، سرو صدای زیادی به پا کرد و سبب شد شماری از شخصیت های آمریکایی از جمله لورا بوش همسر جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای دیدار و ابراز همدردی با عایشه به کالیفرنیا بروند.

عایشه زمانی که دوازده سال بیشتر نداشت، به یک خانواده که ادعا می شود، پسرشان جنگجوی طالبان بوده در ولایت ارزگان به “بد” داده شد.

“بد دادن” سنتی است که در بخش های از افغانستان از آن برای حل منازعات خانوادگی و محلی استفاده می شود. کاکا(عموی) عایشه یکی از بستگان فردی را که بعدا” شوهر عایشه شد، به قتل رسانده بود و براساس رسمی که در برخی از مناطق افغانستان رایج است برای پرداخت خون بها، پدر عایشه او و خواهرش را به بستگان خانواده قربانی، به “بد” داده بود.

وقتی عایشه به سن بلوغ رسید، شوهر او اکثرا” در حالت خفا بسر می برد و عایشه و خواهرش بیشتر با بستگان شوهرش زندگی می کردند.

عایشه می گوید که بستگان شوهرش با او و خواهرش مانند بردگان برخورد می کردند و آنان را مدام مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

عایشه بعد از مدتی بالاخره از این شکنجه فرار کرد اما بستگان شوهرش او را در قندهار یافتند و به ارزگان باز گرداندند.

گزارشگر تلویزیون سی ان ان در افغانستان نوشته است که عایشه در بازگشت به ارزگان برای نخستین بار شوهرش را دید. شوهرش از پاکستان بازگشته بوده تا او را به اتهام “بی عزت ساختن و شرمسار ساختن خانواده اش” در دادگاه طالبان محاکمه کند.

دادگاه طالبان حکم داد تا گوش و بینی عایشه بریده شود و شوهر عایشه شخصا” این کار را در دامنه یکی از کوه ها در ارزگان انجام داد. عایشه در آنجا تنها رها شد تا در نتیجه خونریزی بمیرد.

گروهی از سربازان خارجی که درحال گشت زنی بودند عایشه را پیدا کردند و اورا به درمانگاه بردند.پس از آن عایشه به کابل منتقل شد و در خانه امنی اسکان داده شد. این خانه امن متعلق به نهاد خیریه ای بود که برای زنان افغان در کابل راه اندازی شده بود.

او مدتی در آنجا ماند تا مقدمات سفرش به آمریکا فراهم شود. خواهر ده ساله عایشه هنوز هم در ارزگان زندگی می کند و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. عایشه می گوید درحال حاضر بزرگترین آرزوی او این است که بینی از دست داده اش را باز یابد.

حالا امکانات و شرایط رسیدن او به آرزویش میسر شده و تنها چیزی که لازم است، چند ماه زمان بیشتر و یکی دو عمل جراحی دیگر است.

خشونت علیه زنان در افغانستان یکی از مشکلات جدی اجتماعی در این کشور است گزارشهای سالانه سازمان ملل متحد نشان می دهد که هنوز زنان زیادی در این کشور قربانی خشونت می شوند. و بیشتر آنها اقبال خوش عایشه را نیز ندارند.

ali بازدید : 1619 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

دختری برای زنده ماندن هر پانزده دقیقه غذا می خورد  .
لیزی ولاسکوز  (  Lizzie Velasquez )  بیست و یک ساله فقط حدود بیست و چهار کیلوگرم وزن دارد و تقریبا هیچ ذخیره چربی در بدنش ندارد.اما او مبتلا به بی اشتهایی نیست.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دیلی تلگراف ،  این دختر که اهل آستین تگزاس است،باید هر پانزده دقیقه یک بار غذا بخورد تا سالم بماند. لیزی به عارضه نادری مبتلاست که با وجود خوردن شصت بار در روز مانع وزن گرفتنش می شود.

او روزانه پنج هزار تا هشت هزار کالری مصرف می کند اما وزنی اضافه نمی کند. وی می گوید که مرتب خود را وزن می کند و اگر کمی هم اضافه کرده باشد، هیجان زده می شود.

او هر پانزده تا بیست دقیقه یک بار غذاها و شیرینیجات مختلف می خورد تا سطح انرژی خود را در سطح نرمال حفظ کند.

او چهار هفته زودتر از موعد متولد شده است و پزشکان می گویند، مایع آمنیوتیک اطراف او زمان جنینی اندک بوده است.

پزشکان هنوز موفق نشده اند بیماری این دختر را تشخیص دهند و  مورد او همه پزشکان دنیا را به خود جلب کرده است.

استادان ژنتیک دانشگاه تگزاس در حال مطالعه روی این فرد هستند.

این پژوهشگران می گویند، شاید لیزی به سندروم ان پی اس ( NPS  )  مبتلا باشد که پیری زورس را موجب می شود.

در این بیماری ژنتیکی بافت های چربی از صورت و بدن حذف می شود و سیر نزولی بدن آغاز می شود.

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 233
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 441
  • بازدید ماه : 441
  • بازدید سال : 3,860
  • بازدید کلی : 283,054