loading...
90online :: پاتوق سرگرمی و تفریحی
ali بازدید : 230 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)
صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

صورت سالم مانده زنی بعد از 700 سال را ببینید!

 

دیلی میل گزارش داد این زن مومیایی شده ملبس به ابریشم و کتان بوده که به طور اتفاقی در شرق چین کشف شده است. ظاهرا وی جزو اشراف امپراطوری مینگ بوده که بین سالهای 1368 تا 1644 در این قسمت از چین حکمرانی می کرده اند. تیم مهندسین در حال تعریض جاده ای در شهر تای.ژو در استان جیانگ.سو بودند که ناگهان این مومیایی را در عمق دو متری محل حفاری پیدا کردند.

پوست، مو و ابروی جسد کشف شده کاملا سالم بوده و صورت زن سالم و صحیح مانده است به طوری که به راحتی می توان چهره وی را دید.

ali بازدید : 278 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)
مرد جوانی نزد پدر خود رفت و به  او گفت :
-  می  خواهم ازدواج کنم . پدر خوشحال شد و پرسید :  

-   نام دختر چیست ؟   مرد جوان گفت :

-   نامش سامانتا است و  در محله ما زندگی می کند . پدر ناراحت شد . صورت در هم کشید  و گفت :

-  من متاسفم به جهت  این حرف که می زنم . اما تو نمی توانی با این دختر ازدواج  کنی چون او خواهر توست . خواهش می کنم از این موضوع چیزی  به مادرت نگو . مرد جوان نام سه دختر دیگر را  آورد ولی جواب پدر برای هر کدام از آنها همین بود . با  ناراحتی نزد مادر خود رفت و گفت :

-  مادر من می خواهم  ازدواج کنم اما نام هر دختری را می آورم پدر می گوید که او  خواهر توست ! و نباید به تو بگویم . مادرش لبخند زد و گفت :  

-  نگران نباش پسرم .  تو با هریک از این دخترها که خواستی می توانی ازدواج کنی .  چون تو پسر او نیستی . . . !
ali بازدید : 388 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

محتواى سوره

محتواى این سوره را مى توان در پنج موضوع خلاصه كرد:

1ـ عتاب شدید خداوند نسبت به كسى كه در برابر مرد نابیناى حقیقت جوبرخورد مناسبى نداشت .

2ـ ارزش و اهمیت قرآن مجید.

3ـ كفران و ناسپاسى انسان در برابر نعمتهاى خداوند.

4ـ بیان گوشه اى از نعمتهاى او در زمینه تغذیه انسان و حیوانات براى تحریك حس شكرگزارى بشر.

5ـ اشاره به قسمتهاى تكان دهنده اى از حوادث قیامت و سرنوشت مؤمنان وكفار در آن روز بزرگ .

 

فضیلت و خواص سوره عبس

نامگذارى آن به "عبس" به تناسب نخستین آیه سوره است .

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند: هر كس سوره عبس را قرائت نماید روز قیامت در حالی خواهد آمد كه شادمان و خندان است. 2

امام صادق علیه السلام نیز فرمودند: هر كس سوره عبس را قرائت نماید در بهشت زیر پرچم و سایه خداوند و مشمول كرامت خداوند خواهد بود و این كار كوچكی نزد خداوند است.3

همچنین از ایشان نقل شده است: هر كس هنگام بارش باران این سوره را قرائت نماید خداوند به تعداد قطرات باران گناهانش را می آمرزد. 4

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند: هر كس سوره عبس را قرائت نماید روز قیامت در حالی خواهد آمد كه شادمان و خندان است
عدد اول نوزده در کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن

شأن نزول سوره

 در مجمع البیان روایت از امام صادق(ع) نقل شده است که این سوره در باره مردی از بنی امیه نازل شد که نزد پیامبراکرم(ص) بود و ابن ام مکتوم آمد و وقتی ایشان را دید خود را جمع و جور کرد و رو ترش کرد و صورتش را از ایشان بر گرداند. و خداوند این داستان را حکایت کرده و سر زنش نموده است. 5

 

آثار و بركات سوره

1) مصون ماندن از خطرات

امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر مسافر در راهش سوره عبس را قرائت نماید از خطرات پیش رویش در سفر باز داشته می شود.

همچنین فرموده اند: هر كس سوره عبس را بر كاغذ یا پوست سفیدی بنویسد هر جا كه می رود همراه خود داشته باشد در راهش جز خیر و خوبی نمی بیند و از خطرات به اذن خداوند در امان است.6

2) پیدا شدن گمشده

مرحوم كفعمی در كتاب خود آورده است كه قرائت این سوره موجب پیدا كردن گم شده و بازگشت غایب می شود.7


پی نوشت ها :

(1) درمان با قرآن، ص136

(2) مجمع البیان، ج10، ص263

(3) ثواب الاعمال، ص121

(4) مستدرک الوسائل، ج6، ص210

(5) تفسیرالبرهان، ج5، ص580

(6) -  ر. ک . المیزان ج20 ، ذیل آیات 1 – 16 ، سوره عبس بحث روایی

(7) المصباح کفعمی، ص182

منابع : پایگاه حوزه ، پایگاه اینترنتی انهار، پایگاه اسک دین 

فرآوری: محمدی

بخش قرآن تبیان

ali بازدید : 235 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

در تاریخ 2 اسفند سامسونگ ادعا کرد که قصد دارد تا پایان سال 2011 عددی بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سه بعدی آمار فروش در بازار داشته باشد


sony labtop

پس از آنچه در CES در مورد دوربین و تلویزیون های سه بعدی سامسونگ و LG مطالبی ارائه شد.

 

در تاریخ 2 اسفند سامسونگ ادعا کرد که قصد دارد تا پایان سال 2011 عددی بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سه بعدی آمار فروش در بازار داشته باشد. خوب شاید بدانید این آمار در سال گذشته بالغ بر 2 میلیون بوده است که آنچه این شرکت از خود انتظار دارد بیش از 10 برابر آمار سال گذشته اش می باشد.

البته آنچه مسلم است آن است که محتواهای تولید شده به صورت سه بعدی بسیار کم است و شاید حالا فیلم سازان هم باید کمی به این فروشندگان بلند پرواز کمک کنند!

در این میان نوبت به سونی رسید که به جمع این رقابت ها خودی نشان دهد و این امر خیلی هم  طول نکشید این شرکت که از ابرقدرت های عرصه فناوری است هم آخرین نمونه‌ از لپ‌تاپ‌های سری وایو F خود را عرضه نمود قیمتی که هم اکنون در بازار می توان مشاهده کرد 1800  دلار است.

از خصوصیات این تصاویر آن است که افراد برای استفاده از آنها باید از عینک‌های اکتیو شاتر (Active Shutter) برای دیدن تصاویر در حالت سه بعدی استفاده کنند. این سری از عینک ها در زمان مشاهده تلویزیون‌های سه بعدی Bravia هم استفاده می شد.

تلویزیون‌های سه بعدی Bravia  پردازشگرهای تصاویر پر قدرتی هستند که قابلیت تکنولوژی تقویت تصویر یا به بیانی خلق واقعیت به صورت دیجیتال را دارند و تماشای تصویری واضح هم با وضوح استاندارد و هم با وضوح Full HD را امکان پذیر می سازد.

به علاوه، تکنولوژی BRAVIA Engine 2 PRO ساختارهای جزئی و صحنه های تاریک را بهبود بخشیده و تصاویری شفاف و با کیفیت را با عمق بیشتر و وضوح بیشتر نشان می دهد.

در تکنولوژی Bravia  از دینامیک نور پردازی از پشت  LEDبا رنگ های RGB استفاده می شود و به این ترتیب تماشای فیلم های مستند از طبیعت امکان پذیر خواهد بود.

این لپ‌تاپ‌های جدید ارائه شده هم نیاز به این عبنک ها دارند، پردازنده‌های آنها هسته‌ای شرکت اینتل است و البته کاربران آن‌ها می‌توانند با استفاده از یک کلید تصاویر را به صورت دو بعدی روی صفحه نمایش 16 اینچی آن تماشا کنند.

از دیگر مزایای آن می توان به فن‌آوری frame sequential panel و صفحه نمایش LED  استفاده شده در آن اشاره نمود که منجر به ارائه تصاویر شفاف‌تر و روشن‌تر شود همچنین این تکنولوژی سبب زمان پاسخ فوق سریع و زاویه دید بزرگ‌تر می گردد.

جالب است بدانید فن آوری Frame Sequential به طور یک درمیان تصاویر Full HD سه بعدی در اندازه‌های 1920 در 1080 را در چشمان چپ و راست بیننده نشان می‌دهد و البته این کار با نرخ تجدید فریم 120 فریم در ثانیه انجام می‌گیرد.


تصور می شود که فروش این لپ‌تاپ‌ها تا انتهای ماه فوریه آغاز خواهد شد و سونی قصد دارد بتواند با ارائه لپ‌تاپ فوق الذکر با شرکت اپل رقابت کند.


تهیه و ترجمه : فائزه سیدخاموشی

منبع : dailymail

ali بازدید : 275 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)


میز عسلی


برای خرید یك میز عسلی و یا یك میز پیشدستی كه بتواند با بقیه عناصر موجود در دكوراسیون هماهنگی و هم خوانی داشته باشد باید نكاتی را بدانیم و در حین خرید آنها را رعایت كنیم. در این بخش این نكات را برایتان مطرح می كنیم تا با كمك آن ها بتوانید انتخابی ایده آل و مناسب داشته باشید.

 

نكاتی برای خرید میز پیشدستی:

1.   در خصوص سایز میزی كه قصد دارید بخرید تصمیم گیری كنید. اندازه میز تا حد زیادی تعیین كننده قیمت آن است. آیا می خواهید میزتان مربع باشد یا مستطیل؟ ویا بیضی شکل باشد؟ قصد خرید هر یك از اشكال گفته شده در بالا را داشته باشید باید اندازه مناسب برای میز را با توجه به فضای قرار گرفتن میز از قبل تعیین كنید و بدانید.

میز عسلی

2.   میزها با مواد مختلفی ساخته می شوند. برخی میزها تمام چوب هستند و برخی دیگر فلزی و برخی از میز ها نیز دارای مواد تركیبی هستند و از دو جنس متفاوت ساخته می شوند. جنس میز شما باید متناسب با سبك دكوراسیون فضا انتخاب شود.

 

3.   سایز و شكل میزی كه خریداری می كنید بستگی به نحوه كاربرد آن نیز دارد. با جواب دادن به سوالاتی از قبیل اینكه: آیا قرار است تعدادی كتاب و مجله روی میز قرار داده شود؟ آیا قرار است روی میز بازی شطرنج صورت گیرد؟ آیا قرار است وسایل پذیرایی از مهمان روی میز قرار داده شود؟ می توانید كاربرد مورد نظرتان را نیز از میز مشخص سازید.

میز عسلی

4.   اگر شما نیاز به فضایی دارید كه وسایل پذیرایی را در آن نزدیك به میز قرار دهید، میزی را خریداری كنید كه خودش دارای فضایی پنهان در داخل خود باشد. برای مثال از میزهایی استفاده كنید كه دارای كشوهای پنهان در داخل خود می باشند و حجم زیادی از وسایل داخل آن ها جای میگیرد.

 

5.   چنانچه تمایل به داشتن میزی دارید كه حركت دادن و تغییر جای آن بسیار آسان است بهتر است میزهای مدرنی  را خریداری كنید كه با داشتن چرخ ها و دسته ای زیبا طوری طراحی شده اند كه بسیار راحت جا به جا می شوند. به این ترتیب می توانید آنها را به راحتی به مكان های مختلف حركت دهید.

میز عسلی

توجه:

اگر قرار است میز را در فضایی پررفت و آمد و شلوغ قرار دهید حتماً به این مسئله توجه داشته باشید كه میز نباید دارای لبه های تیز باشد، چراكه ممكن است در حین عبور و مرور به افراد مختلف و به ویژه كودكان آسیب برساند. برای چنین فضاهایی میزهایی با لبه های گرد ایده آل و مناسب هستند.

 

ali بازدید : 268 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)

9 كاری كه مردها در یک رابطه زناشویی باید بدانند!
بهتر است كه اولین روز آشنایی با همسرتان را فراموش نكنید. مشتاق به نگه داشتن رابطه با همسرتان باشید.

 

بهتر است كه اولین روز آشنایی با همسرتان را فراموش نكنید. مشتاق به نگه داشتن رابطه با همسرتان باشید. شاید نیاز باشد هرازگاهی اولین روز آشنایی‌تان را با هم مرور كنید و یادی از گذشته‌ها كنید.

*مهارت داشتن در رابطه جنسی
تنها 30 درصد از زنان از طریق مقاربت جنسی به اوج لذت جنسی می‌رسند. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی موفقی داشته باشید بهتر است بدانید از چه راهی می‌توانید اوج لذت جنسی را در همسرتان افزایش دهید و رابطه موفقی داشته باشید. داشتن رابطه‌ای خوب و موفق تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارید.

 * نحوه دست دادن شما
می‌توانید با دست دادن به طرف مقابل خود در یك جلسه مهم یا با فردی كه برای اولین بار با آنها ملاقات می‌كنید، مطالب زیادی را به طرف مقابلتان بگویید. به عبارت ساده‌تر برداشت اول از شخصیت شما، به نوعی با دست دادنتان در ذهن فرد نقش می‌بندد. در واقع مهارت در این كار به نوعی با اعتبار و بهبود كسب و كار شما رابطه دارد.


* پس‌انداز كردن
نیازی نیست كه مدام به شما تذكر داده شود كه با پول‌هایتان چه می‌كنید. شما باید مدیریت كافی برای درآمدتان داشته باشید و بتوانید مقداری از درآمد ماهیانه‌تان را پس‌انداز كنید. حتی اگر نخواهید این مبلغ را در بانك نگهداری كنید.


*اطلاعاتی درخصوص عكس انداختن
این روزها دیگر هیچ بهانه‌ای برای اینكه چرا صحنه‌های جالب و دوست‌داشتنی زندگی‌تان را ثبت نمی‌كنید، ندارید. حتی با در دست داشتن گوشی همراه یا دوربین می‌توان تصاویری را كه برایتان لذت‌بخش است، ثبت كنید. بهتر است درخصوص نحوه كار كردن با دوربین‌ها اطلاعاتی داشته باشید و مانند یك آماتور رفتار نكنید.


* درست كردن آتش
داشتن برخی مهارت‌ها برای سفرهای تابستانی و پیكنیك رفتن امری ضروری است. شاید در یك مسافرت به جنگلی بروید كه نیاز باشد خودتان آتش را فراهم كنید یا اینكه چادر بزنید پس بهتر است نحوه چادرزدن و جمع كردن آن و همچنین روشن كردن آتش زمانی كه دسترسی به كبریت یا هر نوع مواد آتش‌زایی را ندارید، بیاموزید.


*مهارت در نحوه بیان
مهارت صحبت كردن، نحوه بیان و آوردن استدلال نقش مهمی در روابط دارد. شما می‌توانید با بیانی شیرین مشكلات را به راحتی حل كنید. با مهارت در این كار به راحتی می‌توانید مشكلات مربوط را با مدیرتان در میان بگذارید یا اینكه با استدلالی صحیح می‌توانید مدیرتان را برای كاری كه انجام داده‌اید، قانع كنید. بهتر است بدانید مهارت در این كار در ارتقای شما به مراحل بهتر تاثیرگذار است.


*فراموش نكردن اولین روز آشنایی
 بهتر است كه اولین روز آشنایی با همسرتان را فراموش نكنید. مشتاق به نگه داشتن رابطه با همسرتان باشید. شاید نیاز باشد هرازگاهی اولین روز آشنایی‌تان را با هم مرور كنید و یادی از گذشته‌ها كنید.


*داشتن تمركز و انرژی
بهتر است كه شب‌ها سر موقع به رختخواب بروید تا خواب كافی داشته باشید. كم‌توجهی به این مساله باعث می‌شود كه سرموقع به سركارتان نروید و در طول روز در محیط كار فردی خواب‌آلود و كم‌انرژی باشید. به علاوه ممكن است تمركز كافی روی كارهایتان نداشته باشید. پس بهتر است با برنامه‌ریزی دقیقی سروقت بخوابید و انرژی لازم را برای شروع روز داشته باشید.


*انتخاب لباس مناسب
دانستن اینكه چه نوع لباسی را در در چه مكانی بپوشید حاكی از دقت و مهارت شما در این مساله است. در انتخاب رنگ جورابتان كه همرنگ شلوارتان باشد، دقت كنید. همچنین انتخاب كفشی مناسب با لباس‌، انتخاب پیراهن با رنگ مناسب كه متناسب با كت و شلوار باشد و انتخاب كروات و كمربند از نكات ریزی است كه باید به آن توجه شود. شما می‌توانید با انتخابی درست پوشش مناسبی داشته باشید.

منبع:salamatnews.com

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 233
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 550
  • بازدید ماه : 550
  • بازدید سال : 3,969
  • بازدید کلی : 283,163