loading...
90online :: پاتوق سرگرمی و تفریحی
ali بازدید : 339 دوشنبه 15 فروردین 1390 نظرات (0)
شمار كساني كه در سراسر جهان دست كم يك ميليون دلار ثروت دارند، سال گذشته ميلادي از مرز 10 ميليون نفر گذشت.

به گزارش آسوشيتدپرس، مجموع ثروت ميليونرهاي جهان سال گذشته به حدود 41 تريليون دلار رسيد كه در مقايسه با سال پيش از آن 9 درصد افزايش يافت. ميانگين ثروت 10 ميليون ثروتمند جهان به بيش از 4 ميليون دلار رسيد كه بيش از هر زمان ديگري در گذشته بود.

شمار ميليونرها در اقتصادهاي در حال توسعه هند، برزيل و چين با سرعت بيشتري افزايش مي‌يابد. تعداد ميليونر‌ها در هند حدود 23 درصد افزايش يافت. البته آمريكا هنوز از اين نظر درصدر قرار دارد.

يك نفر از هر 3 ميليونر جهان در‌ آمريكا زندگي  مي‌كند. در مجموع از هر 10 ميليونر يك نفر به آفريقا، خاورميانه و آمريكاي لاتين تعلق دارد. در سال 2007 تعداد ميليونرهاي جهان 600 هزار نفر بيش از سال 2006 شد و به 10 ميليون و يك نفر رسيد كه در مقايسه با سال پيش از آن 6درصد افزايش داشت.

روس‌ها آمده‌اند

در فهرست 25 نفر اول ثروتمندان جهان، 4 آمريكايي حضور دارند كه البته 2 نفرشان مكان‌هاي اول و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. وارن بوفت با 62 ميليارد دلار ثروت، پولدارترين فرد جهان است و ويليام گيتس كه تا مدت‌ها نفر اول بود، حالا با 58 ميليارد دلار سوم است.

يك مكزيكي به نام كارلوس اسليم هلو با 60 ميليارد دلار دارايي نفر دوم است. در بين 25 نفر اول، 4 هندي جا خوش كرده‌اند. نفرات چهارم، پنجم، ششم و هفتم را هندي‌ها تشكيل مي‌دهند. لاكشمي ميتال با داشتن 45 ميليارد دلار ثروت، پولدارترين مرد هندي است البته او در انگليس اقامت دارد. 3 ثروتمند بعدي هند همگي در كشور خودشان زندگي مي‌كنند. در هند روزبه‌رو ميان ثروتمندان و فقرا فاصله بيشتر ايجاد مي‌شود.

حالا مي‌توانيد در هند انسان‌هاي خيلي خيلي ثروتمند ببينيد و در نزديكي‌شان مردم تهيدست را هم مشاهده كنيد. اين صحنه‌ها در هند امروز عادي شده است. در جمع 25 ثروتمند اول جهان، روس‌ها بيشترين مكان‌ها را دارند.
در اين جمع نام 7 روسي به چشم مي‌خورد. روس‌هاي ثروتمند خيلي سريع پولدارتر مي‌شوند و پيوسته به شمار آنها افزوده مي‌شود. اولگ دريپاسكا با 28 ميليارد دلار دارايي، ثروتمندترين فرد روسي است.

پس از او رومان آبراموويچ مالك روس باشگاه چلسي قرار دارد. آبراموويچ با 5/23 ميليارد دلار ثروت پانزدهمين مرد ثروتمند جهان است. او شهرت سال‌هاي اخير خود را از راه فوتبال و خريد باشگاه چلسي كسب كرده است.

بي علت نيست كه درصدي از پول خود را صرف اين باشگاه و خريد بازيكنان گران قيمت مي‌كند. آبراموويچ 41 سال دارد. وليد بن طلال آل سعود از عربستان با 21 ميليارد دلار ثروت در مكان نوزدهم قرار دارد. در فهرست 25 نفر اول، نام يك سوئدي، يك اسپانيايي، يك آلماني و 2 هنگ‌كنگي هم به چشم مي‌خورد.

مسن‌ترين ثروتمندان‌

كرك كركوديان از آمريكا  كه چهل ويكمين ثروتمند جهان است، 90 سال دارد و در جمع ثروتمندان مسن‌ترين فرد است. كارل آلبوخت از آلمان دهمين مرد ثروتمند جهان با 27 ميليارد دلار دارايي 88 سال دارد و دومين سالمند ثروتمند جهان به شمار مي‌آيد البته يك آمريكايي همسن او را هم بايد نام ببريم كه مكان 62 ثروتمندان را به خود اختصاص داده است.

او چيرز نام دارد و دارايي‌هايش بيش از 6/12 ميليارد دلار است. آلبوخت آلماني و بتن كو فرانسوي 85 سال دارند و از لحاظ ثروت، نفرات شانزدهم و هفدهم جهان هستند. جك تيلور آمريكايي نيز 85 سال دارد، اما چهل و ششمين فرد ثروتمند جهان است.

جوان‌ترين ثروتمندان‌

در فهرست 100 نفر اول، سرگئي برين از آمريكا با 34 سال سن، جوان‌ترين ثروتمند است. او با داشتن 7/18 ميليارد دلار، سي‌و دومين فرد ثروتمند جهان به شمار مي‌آيد. در اين فهرست، رومان آبراموويچ  41 ساله دومين فرد جوان است. ديميتري ريبولووف، نفر پنجاه و هشتم، همسن آبراموويچ است و فقط چند روزي از او مسن‌تر است.

اين روسي، 8/12 ميليارد دلار ثروت دارد. چهارمين جوان ثروتمند، يك سوئيسي به نام ارنستو  برتارلي است كه با 42 سال سن، 3/10 ميليارد دلار ثروت دارد و مكان هفتادوپنجم ثروتمندان جهان را به خود اختصاص داده است.

برلوسكني، نفر 90

در ميان ايتاليايي‌ها، ميشله فرررو با 11 ميليارد دلار دارايي ثروتمندترين ايتاليايي است. او 81 سال دارد و در كشور موناكو زندگي مي‌كند. اما در فهرست 100 نفر اول، سيلويو برلوسكني نخست‌وزير ايتاليا يكي از مشهورترين چهره‌هاست.

او مالك باشگاه ميلان نيز هست و داشتن باشگاهي چون ميلان خودش سبب شهرت جهاني مالكش مي‌شود. برلوسكني‌ 71 ساله، 4/9 ميليارد دلار ثروت دارد.

پولدارترين مرد جهان در خانه‌اي ارزان و قديمي‌

وارن بوفت حالا ثروتمندترين مرد جهان است. او كه زماني شريك ودوست بيل گيتس بوده، شايد فكرش را هم نمي‌كرد كه روزي ثروتش بيش از بيل گيتس شود. او سي‌ام ماه اوت 1930 در اوماهاي نبراسكا به دنيا آمد. پدرش هووارد و مادرش ليلا نام داشت. وقتي 13 ساله بود، روزنامه مي‌فروخت تا به خرج خانواده‌اش كمك كند. از نوجواني با بازار آشنا شد.

والدينش او را به مدرسه كار و دانش فرستادند و آنجا شخصي به نام بنيامين گراهام‌ مربي‌اش شد. گراهام تاثير زيادي روي بوفت گذاشت و اين پسر مريد او شد. تاثير گراهام بر بوفت به اندازه‌اي بود كه او گفت: من 15درصد خودم و 85 درصد گراهام هستم. به توصيه گراهام بود كه بوفت وارد كار بازار سهام شد.

بوفت در سال 1952 با سوزان تامسون ازدواج كرد كه حاصلش 2 پسر و يك دختر است. اين زوج از سال 1977 جدا از هم زندگي كردند، اما از هم طلاق نگرفتند تا اين كه در ژوئيه 2004 سوزان درگذشت. در سال 2006 بوفت در سالروز 76سالگي اش با آستريدمنكز يك پيردختر 60 ساله ازدواج كرد.

بوفت ثروت عظيم خود را عمدتا از طريق سرمايه‌ گذاري در بازار سهام به دست آورده است. او بويژه از 2005 تا 2006 بسرعت پولدار شده به طوري كه حالا در جدول ثروتمندان جهان با 62 ميليارد دلار دارايي، ثروتمندترين مرد جهان است.

وارن بوفت، با وجود داشتن اين همه ثروت ساده زندگي مي‌كند. او رئيس يك شركت به نام بركشاير هاتاوي است و ماهي 8 هزار دلار حقوق مي‌گيرد كه در مقايسه با حقوق ديگر مديران شركت‌ها رقم ناچيزي است. او همچنان در خانه‌اي زندگي مي‌كند كه در سال 1958 با پرداخت 31500 دلار خريد.

ارزش اين خانه اكنون 700 هزار دلار است. در سال 2006 يك نشريه گزارش كرد بوفت تلفن همراه ندارد و روي ميزش رايانه نيست و خودش رانندگي مي‌كند.

يك لبناني الاصل ‌امپراتور مخابرات مكزيك‌

كارلوس اسليم‌هلو، دومين مرد ثروتمند جهان كه مكزيكي است، مانند نفر اول خيلي سريع خود را در جمع 5 مرد ثروتمند جهان قرار داده است. از اوايل 2007 تا اوايل 2008، حدود 11 ميليارد دلار برثروتش افزوده شد.

رقابت براي كسب عنوان ثروتمندترين مرد جهان در سال 2007 بسيار نزديك و شديد شد و اين مرد مكزيكي خود را تا جايگاه دومي بالا كشيد. او 60 ميليارد دلار ثروت دارد. بيل گيتس كه 13 سال ثروتمندترين مرد جهان بود، حالا از مرد مكزيكي هم عقب مانده و به جايگاه سومي سقوط كرده است.

كارلوس سرمايه‌گذار در مخابرات است و از اين طريق ثروت عظيم خود را اندوخته است. او در صنعت ارتباطات مكزيك حرف اول را مي‌زند.

پدر كارلوس يك مسيحي لبناني بود كه در 14سالگي به مكزيك مهاجرت كرد و در سال 1911 يك مغازه خشكبار در پايين شهر مكزيكو باز كرد. او و همسرش 6 فرزند داشتند كه كوچك‌ترين آنها كارلوس بود.

موفقيت بزرگ مالي اسليم كارلوس از زماني آغاز شد كه او هدايت يك گروه سرمايه‌گذار از جمله فرانس تله كام را براي خريد شركت ارتباطات مكزيك در سال 1990 به عهده داشت. اين شركت تلمكز نام دارد و اكنون خدمات 90 درصد خطوط تلفن مكزيك را سرويس مي‌دهد و اپراتور آنهاست.

كارلوس اسليم فارغ‌التحصيل رشته مهندسي دانشگاه ملي مكزيك است. او در سال 1967 با دختري به نام سميه دوميت ازدواج كرد كه حاصلش 6 فرزند  است. آنها 32 سال به خوشي با هم زندگي كردند تا اين كه سميه در سال 1999 به علت بيماري كليه درگذشت.

كارلوس اسليم يك سخنران مشهور در زمينه عقب‌افتادگي اقتصادي و فني مكزيك است. در يكي از تازه‌ترين سخنراني‌هايش، به اين موضوع پرداخت كه چرا براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در مكزيك شغل وجود ندارد كه اين وضع خشكسالي مغزي ايجاد كرده و سبب مهاجرت مغزها به خارج از مكزيك شده است.

حمايت والدين از بيل گيتس‌

در ميان ثروتمندان جهان، شايد بيل گيتس از همه مشهورتر باشد. مردي كه حدود 16 سال درصدر جدول پولدارهاي جهان قرار داشت. با اين دوام صدرنشيني بايد هم بسيار مشهور باشد. اما حالا مرد شماره 3جهان در باشگاه ثروتمندان است. بيل گيتس در 28 اكتبر 1955 در سياتل واشنگتن به دنيا آمد.

او رئيس ميكروسافت است و اين شركت نرم‌افزاري را به اتفاق پل آلن بنيان نهاد. وي مهندس ارشد نرم‌افزار و از مشهورترين كساني است كه در رايانه‌هاي شخصي انقلاب ايجاد كردند. بيل گيتس مردي خبر ساز و جنجالي است كه همين سبب شده است ناشران به سراغش بروند و كتاب‌هايي درباره او و كارهايش منتشر كنند.

گر چه گيتس از سوي خيلي‌ها مورد تحسين قرار گرفته، اما شمار زيادي از دست‌اندركاران صنعت رايانه از تاكتيك‌هاي حرفه‌اي او انتقاد كرده‌اند.

بيل گيتس در سال 2000 از سمت خود در مقام رئيس اجرايي ميكروسافت كناره‌گيري كرد و همان سال بنياد بيل ملديناگيتس را تاسيس كرد كه كارش تحقيقات علمي و اجرا كردن برنامه‌هاي خيرخواهانه است.

او به كارش به عنوان مهندس ارشد نرم‌افزار ادامه داده است. او در ژوئن 2006 اعلام كرد كار تمام وقت خود را در ميكروسافت به پاره وقت تبديل خواهدكرد تا بيشتر وقت خود را صرف بنيادش كند. آخرين باري كه وي به طور تمام وقت در ميكروسافت كار كرد، 27 ژوئن 2008 بود.

بيل گيتس در خانواده‌اي ثروتمند به دنيا آمد. پدرش وكيلي برجسته و مادرش مدرس دانشگاه بود. ماكسل، پدربزرگش رئيس يك شعبه از بانك ملي آمريكا بود. وقتي بيل بچه بود، والدينش خواب وكالت برايش ديدند. وقتي كلاس هشتم بود، مدرسه‌اش يك ترمينال تله تايپ خريداري كرد كه به رايانه‌ مادر جنرال الكتريكس متصل مي‌شد.

گيتس به سيستم برنامه‌نويسي GE در مرحله بيسيك (Basic) علاقه‌مند و از كلاس رياضي دور شد تا علاقه‌اش را دنبال كند. او اولين برنامه رايانه‌اش را در مدرسه نوشت كه كاربران را قادر مي‌كرد به بازي رايانه‌اي بپردازند.

بيل گيتس در سال 1973 از دبيرستان ليك سايد با وضعيت ممتاز فارغ‌التحصيل شد. وي در آزمون ورودي كالج‌هاي آمريكا از مجموع 1600 امتياز موفق به كسب 1590 امتياز شد و به كالج‌ هاروارد رفت.

در هاروارد با استيو بالمر، شريك كاري آينده خود آشنا شد، همچنين كريستف پاپا ديمينزيو، دانشمند رايانه در هاروارد را ملاقات كرد. وي در دانشگاه در فكر برنامه‌هاي درسي نبود و بيشتر وقتش را به كار با رايانه‌هاي دانشگاه مشغول بود.

در سال 1975 بيل گيتس و پل آلن يك شركت نرم‌افزار رايانه‌اي تاسيس كردند. البته بيل در اين باره با والدينش مشورت كرده بود و هنگامي كه آنها ديدند وي چقدر به تاسيس اين شركت علاقه دارد، به حمايت مالي از او پرداختند.

زندگي در خانه 125 ميليون دلاري‌

بيل گيتس اول ژانويه 1994 با مليند افرنچ، دختري از دالاس تگزاس ازدواج كرد. اين زوج 3 فرزند دارند كه آخرين آنها 6 ساله است.

خانه بيل، ساختماني مدرن و داراي پناهگاه در كنار تپه‌اي مشرف به درياچه واشنگتن است.

ارزش اين خانه 125 ميليون دلار و ماليات سالانه‌اش 991 هزار دلار است. بيل گيتس يك مجموعه دار معروف است. او مجموعه‌اي از نوشته‌هاي لئوناردو داوينچي را در يك حراجي در سال 1994 با پرداخت 31 ميليون دلار خريد.

بيل عاشق كتاب است و به كتابخواني شهرت دارد. به ورزش هم علاقه دارد  و گلف و تنيس بازي مي‌كند. وي در فهرست ثروتمندان كه از سوي مجله فوربس منتشر مي‌شود، از 1993 تا 2007 ثروتمندترين مرد جهان بود.


منبع: مجله فوربس‌

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 233
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 308
  • بازدید ماه : 308
  • بازدید سال : 3,727
  • بازدید کلی : 282,921